Binderproblem

Hej!
Jag har använt binder i ca 10 år, o tyckt att det funkar. De senaste tre åren har dock astman bråkat, men det visade sig vara bindern. Jag har lärt mig andas fel, och tryckt ihop min bröstkorg så jag har tillgång till ca 80%. Nu sjukgymnastik etc för att få tillbaka mina lungor. Att ta av mig bindern kan ju tyckas vara en lösning.. Jag gör mitt bästa, verkligen, men helt kan jag inte. Kör med en tight kompressionströja ibland, kompensatoriska kläder mycket, undviker folk en hel del, har binder stunder ibland när jag inte pallar annat. Har fått min diagnos, och har min plats i kön, tjoho, jättebra, men det löser inte mitt problem det närmsta åren. Kön står still.
Ett återkommande råd verkar vara att köpa en bra binder för att undvika problem.
Hur vet man vilken som är bra? Hur vet man om en binder tillåter andning? Jag har ju inte sett den som ett problem utan som en lösning, och inte märkt problemen förrän de är ett faktum. Har använt T-kingdoms modell 690. Marknaden har exploderat, och jag kan nog lägga en årslön på att testa mig fram. Jag kan ju inte vara den enda som vill andas o vara plattbröstad samtidigt?

Hej

Att navigera binders kan verkligen vara svårt. Som du skriver så finns det ju en stor marknad nu och ganska mycket att välja på.

Som jag skrivit tidigare så är det här i första hand en sexual- och relationsblogg och jag har inte mer insikt i andning och binders än resten av internet.

En generell regel är att köpa en storlek större än du tror att du ska ha, för att vara säker på att det inte trycker åt för hårt. Jag har gjort ett inlägg tidigare om alternativ här.

 

Lycka till!

